logo samnet AUTO SZYBY

Profesjonalnie montujemy szyby samochodowe. Warszawa-Tarchomin-Białołęka   888 333 331




Szukaj szyby :
Istotne zagadnienia dotyczące szyb samochodowych oraz postepowań przed i po wymianie szyby.
Adres
AUTO SZYBY Piotr Kobyliński
ul. Konwaliowa 7 ,
03-194 Warszawa

  888 333 331


Otwarte: pn-pt: 9.00 - 18.00

email:   szyby@samnet.com.pl
site:      www.samnet.com.pl

Przed wymianą szyby...

Oznaczenia szyb w pojazdach

samochodowych

auto szyby Każda szyba samochodowa musi posiadać trwałe i mozliwe do odczytania oznaczenia homologacyjne. Obecnie w większosci pojazdów oznaczenia nanoszone są metodą sitodruku stosując do tego celu specjalną farbę ceramiczną, którą również pokrywa się obżerza szyby wklejanej. (czarna obwódka dookólna szyby z charakterystycznymi kropeczkami. Farba ceramiczna jest najtwardszą ze wszystkich dostępnych farb. W połączeniu z substancjami aktywującymi uzyskuje się silne wiązanie masy poliuretanowej, którą spaja się powierzchnię szyby z karoserią. [szkło-farba ceramiczna-poliuretan-podszybie]. Ponadto ważną cechą farby ceramicznej jest ochrona kleju przed promieniami UV, a dodatkowo spełnia funkcję dekoracyjną w szybie.
W niektórych pojazdach amerykańskich i azjatyckich stosuje się oznaczenia wykonywane metodą piaskowania.

Na przykładzie możemy zidentyfikować następujęce oznaczenia:
W górnej części logo-nazwa producenta pojazdu, następnie nazwa producenta szyby. Logo producenta pojazdu występuje w szybach oryginalnych (OEM), przeznaczonych na pierwszy montaż lub w sprzedażwy w autoryzowanych serwisach samochodowych. W szybach AGR (Aftermarket Glass Replacement) logo marki pojazdu nie występuje.
laminated auto szyby
  • Oznaczenie szyby laminowanej. Między taflami szkła znajduje się laminat.
szyba podwojna
  • Oznaczenie szyby podwójnej. Dwie identyczne tafle szkła
homologacja
  • Oznaczenie kraju dopuszczajacego homologację - E1 - Niemcy
Regulamin homologacji
  • Numer regulaminu homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ
as1
  • Skrót American Standard 1. Oznaczenie jakości optycznej, szyba klarowna, laminowana, co najmniej 70% przepuszczalnośći światła i może być stosowana w dowolnym miejscu w pojeździe. (zwykle tylko szyby)
numer szkla
  • Numer określający typ budowy szkła identyfikujący szklaną konstrukcję m.in. grubość i kolor. Numer jest unikalny dla producenta więc może być stosowany przez różnych producentów i będzie oznaczać różne typy. W przykładzie 5mm grubość, kolor zielony.
dot auto szyby
  • Skrót DOT "Departament of Transport" Numer przypisany do producenta szkła. W przykładzie: PILKINGTON AUTOMOTIVE LIMITED ST HELENS WA , ENGLAND
rocznik auto szyby
  • Na dole się cyfry i kropki oznaczające rok i miesiąc wyprodukowania szyby.

Jaki kolor szyb mam w samochodzie?

zielony, niebieski a może biały??


Możemy to sprawdzić w prosty sposób, przykładając np. białą kartkę papieru przez opuszczoną szybę boczną. Na zdjęciu szyba ma lekkie zielonkawe zabarwienie, a więc jest to szyba zielona, atermiczna.


W niektórych pojazdach zachodzi koniecznosć wymiany uszczelek(ramek) otaczajacych szybę. Dotyczy to szyb, które nie są wyposazone w uszczelki, szczególnie w starszych autach japonskich, a technologia wklejania szyb skleja ramkę razem z szybą i karoserią pojazdu. Taka uszczelka przy demontażu moze się zdeformować lub rozciągnąć. Ze względu na to, że są to elementy dekoracyjne, a nie spełniajace roli uszczelnienia oraz, że montaż ramek odbywa się przed zamontowaniem szyby nie ma mozliwosci wlaściwego montazu uszczelki po zamontowaniu szyby.

Korozja



Pojazdy, w których po zdemontowaniu szyby czołowej stwierdzono korozję podszybia bezwzględnie powinny zostać poddane mechanicznemu usunięciu powstałych ognisk rdzy. W zależności od stopnia zaawansowania korozji od powierzchniowych nalotów rdzy do nawet miejscowej perforacji blachy podszybia. Problem polega na tym, że w większości przypadków korozji podszybia nie widać gdyż zakryta jest przez szybę oraz uszczelki.
Korozja powoduje utratę stabilności podłoża, pod którym znajduje sie warstwa kleju. Skutkuje to pozbawieniem przyczepności kleju do podszybia i w wyniku tego powstają nieszczelności przez, które woda z opadów, bądź myjni przedostaje się do wewnątrz pojazdu. W skrajnych przypadkach dochodzi do pęknięcia szyby w miejscu korozji. Utlenianie się metalu powoduje tzw "puchnięcie" blachy, która wywiera stopniowy nacisk na szybę. W miarę upływu czasu nacisk jest na tyle duży, że szyba pęka.

Usuwanie korozji podczas wymiany szyby podlega dodatkowej opłacie wyliczanej każdorazowo indywidualnie dla danego pojazdu. W przypadku kiedy korozja podszybia obejmuje zasęgiem wszystkie warstwy blachy podszybia (perforacja) w długości większej niż 2 cm, pojazd powinien zostać przekazany do warsztatu blacharsko-lakierniczego.

Po wymianie szyby



- Nie zalecane jest korzystanie z myjni samochodowych(szczególnie wysokociśnieniowych)przez okres pięciu dni od zamontowania szyby.
- Pojazd należy parkować na równej, utwardzonej nawierzchni.
- Unikać gwałtownego zamykania drzwi z zamkniętymi oknami. (tworzy się poduszka powietrzna wewnątrz auta)
- W przypadku konieczności wykonania przeglądu technicznego nie powinno się przeprowadzać testu zawieszenia pojazdu.
- Unikać podnoszenia/lewarowania pojazdu.

Zaleca się po wymianie szyby czołowej wymianę piór wycieraczek.

Nasz partner:

logo_nsg
części samochodowe

Wycieraczki
Opony
Auto kosmetyki
Chiptuning
Foliowanie pojazdów
inne strony

Woreczki strunowe
Zarządzanie flotą
Akademia jazdy
Ceny nowych aut
Przyspieszenie
Portale moto

Moto.pl
7dosteki
CarNews24.pl
Części samochodowe
Motoram
strony o motoryzacji

Motorec
250km/h
Auto poradnik
Forum Samochodowe
Auto Świat

Warszawa auto szyby samochodowe Tarchomin Targówek Auto Szyby Bródno Białołęka Żerań Bielany Legionowo Jabłonna Nieporęt

Szyby czołowe: ALFA ROMEO - AUDI - BMW - CITROEN - CHEVROLET - CHRYSLER - DAEWOO - DACIA - DAF - DAIHATSU - DODGE - FIAT - FORD - HONDA - HYUNDAI - INFINITI - ISUZU
IVECO - JAGUAR - JEEP - KIA - LANCIA - LANDROVER - LDV - LEXUS - MAN - MAZDA - MERCEDES - MITSUBISHI - OPEL - PEUGEOT - POLONEZ
PORSCHE - RENAULT - ROVER - SAAB - SCANIA - SEAT - SKODA - SSANGYONG - SUBARU - SUZUKI - SKODA - TOYOTA - VOLVO - VOLKSWAGEN

Szyby boczne: ALFA ROMEO - AUDI - BMW - CITROEN - DAEWOO - DACIA - DAF - DAIHATSU - FIAT - FORD - HONDA - HYUNDAI - IVECO - JAGUAR - JEEP - KIA - LANCIA - LANDROVER - MAN
MAZDA - MERCEDES - MITSUBISHI - OPEL - PEUGEOT - RENAULT - ROVER - SAAB - SCANIA - SEAT - SKODA - SUBARU - SUZUKI - SKODA - TOYOTA - VOLVO - VOLKSWAGEN

Szyby tylne: ALFA ROMEO - AUDI - BMW - CITROEN - DAEWOO - DACIA - DAIHATSU - FIAT - FORD - HONDA - HYUNDAI - JAGUAR - KIA - LANCIA
LANDROVER - MAZDA - MERCEDES - MITSUBISHI - OPEL - PEUGEOT - RENAULT - ROVER - SAAB - SEAT - SKODA - SUBARU - SUZUKI - SKODA - TOYOTA - VOLVO - VOLKSWAGEN